SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

SALAT BAHSİ

<< 753 >>

DEVAM: 116-117. Rüku'a Varırken Ellerin Kaldırılmasını Zikretmeyenler

 

حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ حَدَّثَنَا يَحْيَى عَنْ ابْنِ أَبِي ذِئْبٍ عَنْ سَعِيدِ بْنِ سَمْعَانَ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا دَخَلَ فِي الصَّلَاةِ رَفَعَ يَدَيْهِ مَدًّا

 

Ebu Hureyre (r.a.)'den; demiştir ki: Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem) namaz'a kalktığı zaman ellerini açarak kaldırırdı.

 

 

Diğer tahric: Tirmizî, mevakît; Nesaî, iftitah; Darimî, salat; Ahmed b. Hanbel, II, 375, 434, 500; VI, 52.

 

AÇIKLAMA:     Bu hadisin bu babla ilgisi hadiste ellerin sadece namaza başlarken kaldırıldığından bahsedilip diğer tekbirlerde el kaldırmadan bahsedilmemesidir. Bu yönüyle hadis-i şerif, "eller sadece iftitah tekbiri alınırken kaldırılır. Diğer tekbirlerde kaldırılmaz" diyen Hanefî ulemasının delilini teşkil etmektedir. Parmakların tekbir alma esnasındaki du­rumu ile ilgili olarak merhum Ömer Nasuhî Bilmen Efendi şunları söylemiştir: "Tekbir için eller kalkarken parmakların araları tekellüfsüz olarak biraz açıkça bulunması sünnettir"[Bilmen, Büyük İslam İlmihali, s.134]

 

Bezlu'l-mechud sahibi de şöyle diyor: "Bu ha­dise bakarak İbn Kudame, Şafiî'nin hilafına olarak ellerin kaldırılırken iyi­ce gerileceği hükmüne varmıştır.[Bezlu'l-mechud, IV, 475]

 

Buharî'nin rivayetinde de "parmakların arasını açtı" denilmektedir.[Selamet Yolları, (tere. Ahnıed Davudoğlu), I, 329]